Thursday, June 24, 2010

Defoe penyelamat maruah England di " World Cup 2010"



 Saya bukan peminat fanatik Pasukan bolasepak England, satu yang saya suka dengan pasukan ini mempunyai semangat juang yang tinggi. Ketika peminat dan rakyat mereka merasakan tidak ada harapan lagi untuk mereka mara kepusingan seterusnya, mereka tetap berusaha dan berjaya bersama USA ke pusingan 16 pasukan.
 As a blogger dont give up and keep moving.
 Jermain Defoe meraikan kejayaan menjaringkan gol yang bukan sahaja membawa pasukannya kepusingan seterusnya malah menyelamatkan maruah England sebagai pasukan pilihan di kejohanan piala dunia 2010. Jaringannya di minit ke 23 menewaskan penjaga gol Slovenia di Nelson Mandela Bay/Port Elizabeth, Porth Elizabeth Stadium.

 

England salah satu pasukan pilihan pada kejohanan bolasepak piala dunia 2010, yang dijangkakan akan dapat beraksi sehingga ke perlawanan akhir dan seterusnya menjadi Juara. Itulah pandangan peminat-peminat mereka, dengan dibarisi oleh bintang-bintang ternama tidak mustahil England menjadi juara. Namun dengan prestasi hambar pada dua perlawanan sebelumnya..adakah akan menjadi kenyataan.


 

 Marah betul Fabio Capello ni nampaknya, semuanya kerana maruah diri sendiri kerana beliau bukan warganegara England. Mungkin kerana sifat dimana "Bumi dipijak, disitu langit dijunjung" atau "KESETIAAN" dan demi tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya.

Rakan rakan pasukan turut meraikan gol jaringan Defoe, David Beckham pun ada memberikan semangat kepada rakan sepasukan biarpun beliau tidak dapat bermain.

8 comments:

Afzainizam on June 24, 2010 at 2:04 PM said...

Abah oh Abah...
Kerana abah aku disini
Kerana abah aku gembira
Kerana abah kuterasa bahagia…
Terima kasih atas segalanya
Abah oh Abah…
Tak pernah kau keluhkan
Semenjak kecil aku dibesarkan
aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
Teguran mu.. Marah mu..
Tanda sayangnya abah pada anak mu
Anak mu saja tak peduli dan buat tak tahu
Abah oh Abah...
Abah…engkau semangatku
kau padamkan air mataku...ketika aku bersedih…
Engkau penawarku ketika aku sakit…
ketika aku ketawa .. engkau turut ketawa
Abah oh Abah...
Namun ketika engkau berduka ?
Aku harap Akulah penawar duka laramu
Tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
Abah
Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"
O our Lord! And forgive me, and my parents, and all the Muslims on the day when the account will be establishe
Surah Ibrahim 14:41

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

beb lama betul tak ziarah ko ni maaf ler hilang
add ko dari blog aku ni...

thanks ziarah aku.. beb aku sempena bola dunia ni aku tak dapat target sape yang paling power but aku tetap sokong argentina yang mara ke final..

aku suka baca entry ko kesian kat backem tak leh main bola time cam ni.. nampaknye dia jadi penyokong aje...

balqis on June 26, 2010 at 11:45 PM said...

knape eh beckham tkmain? he :P

suka entry ni coz ade peribahasa2 :P

artta on June 28, 2010 at 8:03 PM said...

wah sayang sekali england kalah sob T.T

BTW artikel & blog yg bagus

.s.o.f.i.a. on June 30, 2010 at 5:26 PM said...

naseb bek aku sokong jerman.... he he... so tak kisah la england menang ka tak....

Nine on July 1, 2010 at 2:35 PM said...

Game malam tu mmg Germany mantap..defend England agak kucar kacir..

azremy on July 1, 2010 at 10:54 PM said...

semangat juang,,ceh tengok defend sambil lewa kejar

azremy on July 1, 2010 at 10:55 PM said...

beckham main lain le

Tihang on July 2, 2010 at 7:14 PM said...

Sayang ya inggris harus pulang kampung...

Post a Comment

 

Advertisement

Status

sitemeter

Cbox

MOBILE2GO Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal